De reis

27 april 2017 - Manilla, Filipijnen

Hoi allemaal,

Vanmorgen was het dan zo ver. Om 7:30 thuis weggereden. Toen kwam het eerste afscheidsmoment van mam en mijn hondje ziva. Dit was even slikken, maar was er natuurlijk wel op voorbereid. Na een kleine 1,5 uur waren we al op Schiphol, waar we eerst mijn koffer in ging laten sealen (Thanks pap). Binnen een half uur kwam we als groep samen, koffers ingeleverd en wel. En na een kopje koffie kwam toch het grote afscheidsmoment.. Dat was weer even slikken, traantjes hier en daar maar ook een grote lach, want dit moet tevens de reis van mijn leven worden.

Na het afscheid op naar het inchecken. Boarding passes bij de hand, paspoort er naast.. eerst werd alle handbagage door de scanner gehaald en daarna ikzelf. Alles geod gelukkig. Toen paspoort controle, dit blijkt tegenwoordig ook super modern te zijn. Je stopt je paspoort in een apparaatje, dan moet je een camera in kijken en dan mag je doorlopen. Ook gelukt dus. Na het inchecken, hoe kan het ook anders, op naar de Mac.. Nog even mijn laatste Nederlandse kipnuggets en friet op. Dat was weer genieten. Toen nog een paar winkeltjes langs, tijdschriften gekocht. De tijd vloog voorbij want om 12:45 gingen we het vliegtuig in.

Dit is de eerste keer dat ik met Cathay Pacific vlieg, en ik vind het nu al een aanrader. Op de stoel voor mij is een mooi scherm waar ik films op kan kijken, muziek kan luisteren (niet helemaal mijn smaak, Beethoven etc..). Ook kan ik er spelletjes op doen en volgen waar we nu boven vliegen, en zelfs een camera waar ik mee naar buiten kan kijken, super leuk!

Het personeel in dit vliegtuig is ook erg vriendelijk, ik heb geloof ik al 3 keer in 4/5 uur drinken gekregen. Gezouten pinda's op, chips op, een maaltijd met rijst, groenten, een broodje en daarna ook nog noodles.

Er is telkens een klein beetje turbulentie, maar na 2 a 3 uur vliegen was het wel even eng.. goh wat gingen we op en neer, ik dacht even dat dat mis zou gaan maar het kwam natuurlijk helemaal goed. Na de heftige turbulentie kwamen de drankjes en het eten weer. Een glas sinaasappelsap, een warme maaltijd, het lijkt een soort nasi ofzo.. vers fruit en aardbeienyoghurt en een broodje met hollandse jam. Daarna weer een glas appelsap op en nu kan er voorlopig even niks meer in. Ik heb tot nu toe denk ik 1,5 uur geslapen.

In HongKong overgestapt naar het vliegtuig naar Manilla. Dit was nog even spannend omdat we maar een krappe 45 minuten hadden. Gelukkig net gered.

Nu ben ik in Manilla aan het wachten op de vlucht naar Iloilo. Het is hier super druk, warm maar ook een hele beleving. Wat veel mensen, winkeltjes en bordjes die ik niet begrijp... Al met al een lange maar leuke en spannende dag.

Liefs Linde

1. TD:
    27 april 2017
    Fijn dat de reis goed is verlopen. Groetjes.
  2. Henriëtte...:
    Hé meissie!!
    Fijn om het uitgebreide verhaal te lezen en dat het goed is verlopen. Lange reis hoor...
    Nu lekker uitrusten☀️xxx
  3. Gaby:
    27 april 2017
    Wat een avontuur..nu al!! Succes met het laatste stukje van je heenreis...
  4. Susanne:
    27 april 2017
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad! Leuk om het ook te lezen! Laatste stukje nog! Groetjes van ons allemaal!
  5. Marjolie (iet):
    27 april 2017
    Hai Linde, met plezier en ook n beetje emotie jouw start gelezen, we blijven je volgen. Veel succes. Liefs Ben en Iet.
  6. Laura:
    27 april 2017
    Fijn dat je goed bent aangekomen. Ja Cathay Pacific is een zeer goede vliegtuigmaatschappij. Heb ik ook mee gevlogen toen ik als au pair/ student naar NZ ging.
    Heel veel plezier en geniet er van.
  7. Vince:
    ❤❤❤