Laatste weekje stage!

5 juli 2017 - Guimbal, Filipijnen

Hoihoi!

Deze week hebben wij de laatste dagen stage gelopen. Maandag zijn we begonnen met het afscheid nemen van het Activity Center. Wij mochten jury zijn bij een soort kookwedstrijd. Dit was, omdat het Nutricion Month is. Hier hebben 5 teams van 3, die bestonden uit familie van de special children, gekookt voor ons en de andere mensen die er waren. Hier waren de meest arme mensen voor uitgenodigd. Na het koken en eten hebben wij, met z'n 4e onze spulletjes die wij voor deze mensen hadden verzameld uitgedeeld door middel van spelletjes. Dit bestond onder andere uit kleding, verzorgingspulletjes en andere dingen die we niet meer mee naar huis gaan nemen. Hierna hebben wij afscheid moeten nemen van iedereen en ook nog een soort certificaat in handen gekregen vanuit het Activity Center.

Dinsdag hebben we stage gelopen in het Guimbal Hospital. Hier heb ik de hele dag, tevergeefs gewacht op een bevalling. Ik was de enige van alle meiden die nog geen baby heeft 'gevangen'. Gelukkig hebben we wel wat andere, interessante, iets wat heftige dingen mogen zien. Een geïnfecteerde wond op de hand, een mevrouw met brandwonden, een meneer met een hartaanval en nog wat andere dingen! 's Middags hebben wij ook nog een operatie mogen zien. Dit was erg interessant om bij te wonen.

Vandaag was het dan eindelijk zo ver, een bevalling! Toen wij nog in de jeepney zaten kreeg Annemijn een berichtje dat iemand naar de Delivery Room was gebracht en op het punt stond om te gaan bevallen. Hier hebben Anouk en ik een flinke sprint voor getrokken, de steriele kleding aangedaan en snel naar de Delivery room gegaan! Hier heb ik, een klein mooi meisje op de wereld mogen zetten. Dit vond ik erg spannend, helemaal omdat je niet verwacht dit te mogen doen als je net binnen komt wandelen.

Hierna hebben wij alle spulletjes die wij voor het Guimbal Hospital hebben gekocht, mogen doneren. Dit van het geld dat ingezameld is voor wij naar de Filipijnen vertrokken. Hier zijn voor dit ziekenhuis witte doeken gekocht om de baby's na de bevalling mee schoon te maken en te bedekken. Ook hebben wij mutsjes gekocht voor pasgeboren baby's. Besproken is dat dit alleen gebruikt gaat worden voor de aller armste mensen, die dit niet kunnen betalen. Dit vonden wij, samen met alle medewerkers van het ziekenhuis een heel mooi doel!

Hierna hebben wij afscheid genomen van iedereen in het Guimbal Hospital. Wat een super mooie ervaring en als kers op de taart toch een bevalling mogen doen!

Liefs, Linde!

1. Henriëtte...:
    5 juli 2017
    Oh Linde... wat een prachtig verhaal. Kippenvel...
    Je hebt niet alleen heel veel gezien en meegemaakt, maar ook echt iets kunnen betekenen op de Filipijnen!!
    Super...
    Geniet nog maar even en dan weer lekker naar huis!! xxx
  2. TD:
    5 juli 2017
    Wat leuk voor jou, dat je toch nog bij de geboorte van een meisje mocht helpen. Dat is inderdaad de kers op de taart van je buitenland-stage vol heel veel bijzondere ervaringen.
  3. Doortje van Bon:
    5 juli 2017
    Linde, met veel belangstelling jouw stage verslagen gelezen. Een Filipijnse ervaring die heel je leven bijblijft.En waar je zeker iets mee kunt en zult doen in de rest van je opleiding. Dank je wel.
    Het zal weer even wennen zijn thuis, een bijzondere herinnering blijft.
    Lieve groet
    Doortje
  4. Ceciel:
    5 juli 2017
    Oh Linde, wat gaaf dat je erbij kon zijn. En nu nog even de laatste herinneringen opdoen en dan veilig weer naar huis. Geniet ze nog even.

Groetjes van Ceciel
  5. Marjolie (iet):
    5 juli 2017
    Hoi Linde, wat geweldig!!!!! In je laatste week van jullie, nog een soort "hoofdprijs", lees: je grote wens, mee te mogen maken!!!
    Wat geweldig! Het is vast een heel mooi meisje!!
    Dikke knuffel van ons. Ben en Iet.
  6. Ellen:
    5 juli 2017
    Hallo Linde, wat geweldig om jouw wens een bevalling mee te mogen maken is uitgekomen. Bedankt dat ik jouw mooie, leuke en soms ontroerende verhalen heb mogen lezen. Een hele ervaring rijker kom je nu snel naar huis. Ik wens je een goede terugreis en tot ziens weer in Elst! X
  7. Els en Harry:
    5 juli 2017
    Hoi linde wat fijn dat je toch nog een bevalling heb mogen meemaken ,een fijne terug reis gr.harry en els
  8. Ome Ney:
    Wow... super!!!!
    Zal blij zijn als je weer thuis bent!!
    Dikke X van je oompie!
  9. Gaby:
    5 juli 2017
    Hoe stoer is dat! Een klein meisje op de wereld zetten! Die ervaring neemt niemand je meer af. Geniet van je laatste momenten daar en goede terugreis alvast!! X
  10. Marcel:
    5 juli 2017
    En hoe heet het mooie meisje ? Linde . Fijn dat alles zo goed gegaan is en dat je terug kan kijken op een mooie en leerzame periode. Wij hebben het hier ook goed gehad hoor maar anders. Knuffel van Sjouke en mij.
  11. Robby:
    Hoi linde,
    Hoorde het net van Anouk jullie moesten hard rennen om op tijd bij de bevalling te zijn, gelukkig niet voor niets wat moet dat een enorme mooie ervaring zijn jullie mogen allemaal trots zijn op jezelf, en wat een geweldig idee en mooie gedachte om witte doeken en mutsjes te kopen voor de allerarmste mensen die bevallen echt kippenvel........
    Gr robby
  12. Hanneke:
    7 juli 2017
    Wauw Linde,

Wat heb je ontzettend veel meegemaakt. En dan als afsluiter zo iets moois!
    Je komt met geweldige ervaringen op zak weer thuis en die zullen je altijd bijblijven.
    Mooi dat je dit hebt kunnen doen.
    Geniet van de laatste momenten daar.

Groetjes,
    Hanneke