De laatste weken stage

28 juni 2017 - Miagao, Filipijnen

Hoihoi!

Afgelopen donderdag hebben we met z'n 4e een Filipijnse verjaardag meegemaakt. Het komt eigenlijk op hetzelfde neer als in Nederland, biertjes drinken en een muziekje aan. Alleen is hier de taal een dingetje.  Het was verder wel gezellig, alleen 40 minuten op een tricycle naar huis was ons iets te veel van het goede. Ohja, dit was ook in de regen, en we hadden het heel erg koud.. En met zijn 8e op, in en er aan. Maar wat is het dan fijn om 'thuis' te komen.

Zaterdag op zondag zijn we een nachtje naar Bearland Resort geweest. Dit was ook fijn, een wc die je gewoon door kon spoelen, al ga ik nu automatisch op zoek naar een emmertje... Een bedje, net iets te smal voor Nederlandse billen, maar toch weer even fijn! En een bank in de kamer, ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst thuis op de bank heb gezeten! We hebben ook lekker gezwommen en een cocktail gedronken!

Maandag waren we vrij, in verband met een holiday. Dit betekend hier eigenlijk gewoon een dag vrij! We zijn naar de Shopping Mall in Iloilo geweest. De laatste dingetjes gekocht die we nog nodig hadden en daarna weer heerlijk pizza gegeten (die heb ik hier nog niet genoeg op, ahum...)!

Deze week ben ik begonnen aan een weekje stage in het Health Center in Miagao. Hier mag ik de 1 na laatste officiele week stage doorbrengen. Dit is een stuk rustiger vergeleken met het Guimbal Hospital. Er zijn veel minder bedden, het meeste wordt doorgestuurd naar het Guimbal. Ook zijn er hier geen operaties, worden hier nauwelijks bevallingen gedaan en lijkt het meer een beetje op een huisartsenpost.

Gister avond mochten we met z'n alle aanwezig zijn op het vrijgezellenfeest van Doc. Palmos! Thema: Fifty Shades.. Maskertje op, zwarte jurk aan met roze lippenstift.. We werden weer genoeg nagekeken op straat met onze jurkjes aan. Het feest was erg gezellig, spelletjes doen en wat eten!

Vrijdag is de bruiloft van Doc. Palmos waar wij ook bij aanwezig mogen zijn. Ik ben erg benieuwd hoe een Filipijnse bruiloft in zijn werking gaat! Dit zal ik in mijn volgende blog vast wel beschrijven.

Liefs Linde

1. Iris:
    Topper!!!
  2. Henriëtte...:
    28 juni 2017
    Poeh weer veel andere dingen mee gemaakt.
    Spannend een Filipijnse bruiloft. Leuk om ook nog even mee gemaakt te hebben toch?
    Mooi verhaal Linde xxx
  3. TD:
    28 juni 2017
    Tjonge, wat beleef jij, naast je stage, veel verschillende gebeurtenissen. Die ervaringen pakt niemand je meer af. Geniet er maar van.
  4. Oma en opa:
    hai,moppie...
    ben ook druk aan het aftellen. zal blij zijn, als ik je weer in mijn armen kan sluiten...
    Maar blijf genieten! je hebt enorm veel ervaring opgedaan..
    XXX oma G. Wat leuk, die prive feestjes!
  5. Ome Ney:
    28 juni 2017
    Ik ga hier alvast opzoek naar emmertjes .. :-)
    Niet zelf gaan trouwen hè!!
    En wat een belevenissen weer...
    Xx je oompie
  6. Sonja Kuijpers:
    28 juni 2017
    Leuk verhaal weer Linde!!
  7. Els en Harry:
    28 juni 2017
    Mooi verhaal jij maak wat mee hoor succes nog en ook veel plezier gr.harry en els xx
  8. Robby:
    28 juni 2017
    Hoi linde bedankt voor je mooie verhalen zijn we allemaal weer helemaal op de hoogte, veel plezier nog de laatste weken...
    Gr robby
  9. Dory:
    28 juni 2017
    En opa leest al jouw verhalen ook met grote belangstelling.
    Maar een echte knuffel heeft ie liever. Dikke kus voor nu!
  10. Ellen:
    Weer veel beleefd Linde! Succes met de laatste stageweken. Groetjes
  11. Marjolie (iet):
    29 juni 2017
    Hai Linde, het blijven leuke verhalen!! Fijn dat je (jullie) de laatste week ingaan. Het zal een heel bijzondere reis zijn geweest, maar prima dat jullie thuisreis in zicht is!! Liefs Ben en Iet.
  12. Marjolie (iet):
    29 juni 2017
    Hai Linde, leuke verhalen weer. Mooi dat je (jullie) de laatste week ingaan, en fijn straks weer om naar huis te gaan, met heel veel ervaringen!!! Dat was een reis die je nooit zult vergeten. Knuffel Ben en Iet.