Tigbauan en het Guimbal Hospital!

20 juni 2017 - Tigbauan, Filipijnen

Ben ik weer!

Het visum is donderdag verlengt! Het duurde wat langer dan verwacht (6 hele lange uren!). Hierna zijn we lekker wezen shoppen in de Shopping Mall Iloilo City, waar we ook heerlijk hebben gegeten! Vrijdags was rust ook niet heel vervelend!

Zaterdags zijn Anouk, Monica, Annemijn en ik voor een nachtje wezen 'logeren' bij Lumari en haar familie.. We wisten dat dit een uitdaging ging worden, maar zo heftig hadden wij het allemaal niet verwacht. Zij wonen in een zelfgemaakte, houten/bamboe/ijzeren huisje.. De woonkamer, keuken en slaapkamers zijn niet iets wat je kan bedenken. Wij zijn allemaal zo luxe gewend, dat dit niet in je hoofd op kan komen. Het slapen met meerdere personen op een klein dun matrasje, op de grond die gemaakt is van bamboe. Na het eten hebben wij gezellig met familie van Lumari drankjes gedronken en gekletst.. Over de nacht zal ik maar niet zo veel zeggen, het was warm, plakkerig en krap in een kleine kamer, met 4 paar dikke Nederlandse billen op een matras die bedoeld is voor 1,5 persoon!

De ochtend erna was het dan ook erg lastig om uit bed te komen, ontbijt heb ik eigenlijk niet gehad want we gingen meteen door naar het strand. Dit was ook nog een dingetje, het was enorm druk, mensen keken erg veel naar ons, wilden op de foto en zwommen ons achterna in de zee.. Het zwemmen hadden we eigenlijk al snel gezien, dus gingen we naar een leuk strandtentje om lekker wat te lunchen! Dit was erg gezellig.

Na het lunchen gingen we even douchen, dit was de volgende challenge. Hoe moet ik mijn haar wassen en uitspoelen met een emmertje water, dus geen douchekop. Gelukkig was Monica zo lief om even te helpen, hihihi.. In de avond gingen we met zijn alle naar Bearland om daar te zwemmen, wat drankjes te drinken en te eten!

Maandag ben ik weer begonnen aan een nieuwe week stage! Deze keer op de eerste hulp, wat ik erg interessant vind!!! Ik denk zelfs dat ik dit in Nederland ook wil gaan doen, dit heeft altijd al mijn aandacht getrokken.

Vandaag weer een leerzame dag stage, er was een meneer met een hypovolemische shock, ook hebben we een paar operaties mogen bijwonen zoals een appendectomie en een hemorrhoidectomie bij een jongentje van 9. Ik vond dit ook erg interessant! De manier waarop hier geopereerd word lijkt mij enorm anders dan in Nederland, en daarom hoop ik dit ook ooit bij te mogen wonen in mijn eigen landje.

Iedereen weer bedankt voor het lezen,

X Linde

1. Iris:
    20 juni 2017
    Wat een moeilijke woorden.
    Trots op je Lin!
  2. Nick:
    leuke foto's!
    toppers
  3. Els en Harry:
    20 juni 2017
    Hoi linde,idd wij zijn hier verwend ,maar gelukkig is er ook nog tijd voor een lunch en een drankje en even shoppen en zwemmen dus geniet er nog lekker van ❤️Harry en els
  4. Henriëtte...:
    Hé mop...
    Leuk verslag van allemaal uitersten.
    En ook leuk te lezen dat je geïnteresseerd bent in eerste hulp en operaties. Vroeger op tv volgde je al operaties en andere bloederige dingen.
  5. Ome Ney:
    20 juni 2017
    Wat ben je toch ook een doorzetter!!
    Trots op je meissie!!!!
  6. TD:
    20 juni 2017
    Wat doe jij toch veel ervaringen op. En dat in heel verschillende variaties. Ik geniet van je verhalen. Groetjes en een knuffel van mij.
  7. Susanne:
    20 juni 2017
    Leuk dat jullie dat gedaan hebben. Zo is het echte leven daar.... Gelukkig is er ook nog wat luxe en shoppen is altijd leuk, toch? Hebben ze in de ziekenhuizen wel voldoende spullen om operaties e.d. uit te voeren? Leuk weer om te lezen! Heel veel groetjes van Sarah en Susanne
  8. Robby:
    20 juni 2017
    Hoi linde in een tentje met zoveel personen je kan het je bijna niet voorstellen, maar zo goed dat jullie dit toch doen het is een ervaring waar je later je vruchten van plukt als je het ooit eens moeilijk krijgt in je leven (en dat krijgt iedereen) denk je er aan terug en dan zal blijken dat je problemen waar je op dat moment mee kampt in het niet vallen bij de dagelijkse sores waar veel mensen mee kampen (moest weer ff de wijsneus uit hangen, hahaha Bedankt weer voor al je verhalen en veel plezier nog tijdens de laatste 3 weken.....
    Gr robby
  9. Gaby:
    20 juni 2017
    Klinkt inderdaad erg interessant die operaties! (Vertaling/uitleg?) leuk dat je toch door deze ervaring een idee van richting krijg wat je extra interessant vindt, daar doe je het o.a. allemaal voor...Veel plezier en succes nog de komende weken met alles wat nog op je pad komt! Groetjes Gaby x
  10. Marcel:
    20 juni 2017
    Leuk verhaal weer "zuster" :) . Al deze verschillende momenten kan niemand je meer afnemen. Dikke knuffel van Sjouke en mij.
  11. Ceciel:
    21 juni 2017
    Lekker genieten daar Lynn, je hebt echt een mooie en onvergetelijke tijd daar. Genieten maar.

Groetjes van ons
  12. Oma en opa:
    23 juni 2017
    Wat geweldig allemaal, leuke foto's.
    Kusjes van ons.