De eerste indrukken

30 april 2017 - Miagao, Filipijnen

Wat een indrukken hier. Allereerst de hitte, blijkbaar was het vandaag (28-04) ongeveer 40 graden hier, voor mij als kaaskop heééél erg warm... Bij aankomst in Iloilo regende het heel erg hard, maar gelukkig kregen we een warm welkom van onze begeleidster Janice en haar familie. We werden opgehaald met een jeepney, wat een ervaring was dat! Ons huisje/villa is echt mooi, we hebben 2 kamers met 4 meiden per kamer, stapelbedden en kastjes die op slot kunnen. Ook zijn er 3 douches en een 2 enorme wasbakken. Erg handig.. Het is even wennen dat je de toilet zelf moet doorspoelen, een emmertje water en dan hopen dat het naar beneden zakt allemaal, hihihi. Vrijdag ochtend zijn wij met z'n alle naar de burgemeester gegaan samen met onze begeleidster Janice, dit was erg leuk. We hebben foto's gemaakt met de burgemeester, eigenlijk wil iedereen foto's maken met en van ons. Na het bezoekje aan de burgemeester hebben Janice en haar broer PinPin ons rondgeleid door het dorpje. De markt was erg indrukwekkend, veel fruit, groente, vlees en vis. Eigenlijk niet te vergelijken met Nederland. We hebben net buiten de markt in de winkeltjes een aantal huishoudelijke spulletjes gekocht zoals een emmer om onze was in te doen, zeep en wasmiddel. Voor de winkel lagen allemaal watermeloenen, dus die hebben we natuurlijk meegenomen en opgegeten, en dat was heerlijk! De huisbaas en zijn vrouw hebben een avond bij ons drankjes gedaan, dat is er leuk. Foto's van elkaar gedeeld van vroeger, familie etc! Gister is onze docent Hans bij ons aangekomen, wij lagen allemaal te slapen toen hij aankwam, dat was wel grappig. We hebben door het dorpje hier gelopen, boodschappen gedaan en een biertje gedronken met zijn alle! Tot nu toe is het erg leuk hier, maar het is soms wel lastig dat je niet even kan knuffelen met de mensen waar je van houdt.. Ookal weet ik dat dat straks weer extra fijn gaat zijn als ik weer thuis ben, voor nu ga ik daar niet te veel aan denken! Liefs Linde

1. Henriëtte...:
    Leuk om te lezen!!! xxx
  2. TD:
    30 april 2017
    Je kent vast het spreekwoord: "Een goed begin is het halve werk."
    Dus na jouw enthousiaste verhaal gaat het helemaal goed komen!! Succes!!
  3. Gaby:
    30 april 2017
    Leuk zo die eerste indrukken...nu eerst daar je leefomgeving aftasten voor de komende weken..dat komt vast helemaal goed!
  4. Marie Josee:
    Hoi Linde,
    Leuk om je verhalen te lezen, wat een avontuur! Je bent letterlijk een andere wereld ingestapt.
    Fijn dat jullie zo goed ontvangen zijn en dat het huis er goed uit ziet..
    Succes met acclimatiseren en daarna lekker aan t werk! Ben erg benieuwd hoe dat zal zijn...
    Succes x MJ
  5. Raoul:
    30 april 2017
    Een erg leerzame periode en veel plezier toegewenst. Leuk te lezen dat je het naar je zin hebt. Groetjes