Weer een berichtje!

12 mei 2017 - Miagao, Filipijnen

Goedemorgen allemaal,

De afgelopen dagen zijn weer druk geweest. Dinsdag hebben we een rondleiding gehad in het Guimbal Hospital. We zullen daar ook 2 weken stage gaan lopen. Ze hebben ons verzekerd dat we een bevalling gaan bijwonen dus dat zal wel erg spannend worden.

Woensdag zijn Annemijn, Nienke, Imke, Janice, haar dochter Jessica en ik naar Iloilo City gereisd om de gouverneur te ontmoeten en permissie te vragen om in het Guimbal Hospital te mogen gaan meelopen. Achteraf bleek het dat we niet met de gouverneur hebben gesproken maar een assistent van hem, dat was wel even grappig hihi.. Daarna zijn we met z'n 6'en nog even naar de Shopping Mall geweest, dat kan natuurlijk niet anders dan leuk zijn!

Donderdag zijn Nienke en ik voor het eerst mee geweest op field-duty. We gingen naar een huisje in de bossen om een familie te bezoeken. Dit was voor ons allebei best heftig, de moeder van de 5 kinderen die daar woonde was vorige maand, met haar 6e kind nog in de buik overleden in het ziekenhuis. Het idee dat kinderen op zo'n jonge leeftijd, in een best heftige omgeving op moeten groeien zonder hun moeder, en een vader ver weg werkend op zee is bijna onbegrijpelijk. We waren allebei eigenlijk sprakeloos. Daarna zijn we naar 2 health stations geweest, om bij de 2e prenatale check-ups bij te wonen. Dit vond ik wel echt leuk, ik had nog nooit zo direct aan de buik gevoeld van een zwangere vrouw, om dan ook de handjes en voetjes te kunnen voelen door de buik heen! Er werden 11 vrouwen gecontroleerd, sommige hadden echt een hele dikke buik, andere wat platter, gek om zo de verschillen te zien! En natuurlijk heel leerzaam.

Gister avond hebben we heerlijk gedineerd om te vieren dat Crispin en Lumari getrouwd zijn. Het was allemaal super gezellig, met karaoke erbij! Eind van de middag gaan we met onze buren, tevens huisbazen naar een Amerikaanse winkel hier in de buurt! Daar verheug ik me al op het lekkere eten en alles!

Tot snel,

Liefs Linde

1. Nick:
    Leuk geschreven lin!
  2. Iris:
    Goed bezig Lin!
  3. TD:
    12 mei 2017
    Fijn te lezen wat je allemaal meemaakt. Ga zo door!
  4. Laura:
    12 mei 2017
    Lekker bezig Lin! Super gaaf wat je allemaal mag doen daar!
  5. Peter vd Sandt:
    He Moppie. Fijn. Dat je zoveel meemaakt. Ga zo door. Trots op jou
  6. Iris:
    Wat leuk lindje!
    Ben zo trots op je!
    Ervaringen voor het leven.
  7. Els en Harry:
    Super trots op jou Groetjes van Harry en els x
  8. Henriëtte...:
    12 mei 2017
    Wat een hoogtepunten weer allemaal. En ja die 5 kinderen! Pfff heftig hoor...
    Weer een prachtig verslag van jouw ervaringen.
    Zó trots x
  9. Ome Ney:
    12 mei 2017
    Wat een belevenissen allemaal..
    Fijn om je verhalen te lezen!
    Dikke knuf...
  10. Ceciel:
    12 mei 2017
    Leuk om zo te lezen wat je daar meemaakt. En ook goed om je te realiseren hoe goed wij het hier allemaal hebben. Veel plezier nog daar.
    Groetjes van de overburen
  11. Miranda:
    Hoi Lin,
    Jeetje, wat een heftige ervaringen.....Gelukkig met leuke afwisselingen, wat een ervaring en nog zoveel te beleven. Wees nieuwsgierig xx
  12. Robby:
    12 mei 2017
    Pff weer een heftig verslag linde, ik vind het echt knap wat jullie daar allemaal doen, ga zo door.....
    Gr Robby