Muggenprikjes

22 mei 2017 - Miagao, Filipijnen

Hallo Nederland,

een paar dagen geen berichtje geschreven, soms heb ik even geen inspiratie (of zin) om te schrijven. Mijn Nederlandse luiheid speelt daar vaak een grote rol in. Sorry pap en mam, ik denk toch dat ik die luiheid ook weer mee terug neem, ook al duurt dat nog even.

De komende 2 weken ga ik op field duty. Dit heb ik al een paar keer gedaan in combinatie met het activity center. Dit vond ik erg leuk, prenatale check-ups, de bergen in achterop de motor, huisbezoekjes in de bergen, de bossen in etc. Het viel me de eerste keer echt op hoeveel frisse lucht er was in de bossen. Ik kreeg echt een ander soort lucht binnen waarbij ik dat verschil echt voelde in mijn luchtwegen. Super fijn!

Vandaag ben ik nog lekker vrij, net als de afgelopen 3 dagen. Soms heb je dat ook wel nodig als Nederlander die de kou en dikke truien gewend is, want 's avonds in mijn korte broekje wordt ik, ondanks dat Hans (docent) mij gezegd heeft dat ik Off moet opsmeren (Anti-muggen), wat ik tevens netjes doe, toch iedere keer gestoken. Gisteravond heb ik dan voor het eerst een lange, veel te warme broek aangetrokken. En sokken met badslippers (sorry Moon).

Als ik terugkijk op de bijna 4 weken die ik hier al zit, heb ik veel dingen mogen zien en doen. Soms moet ik mijzelf echt nog even knijpen om te voelen dat ik echt in de Filipijnen zit. Dat dringt soms echt niet tot me door. En soms heb ik het idee dat pap, mam, mijn zus Iris en Nick ineens binnen komen wandelen en het allemaal is zoals thuis. Al is dat alleen als ik slaap of mijn ogen dicht doe hihihi..

Eten gaat trouwens wel ietsje beter, vrijdag uit eten geweest met staff van het ziekenhuis, daar heb ik een heerlijke salade op! Dat was even fijn, iets wat ik thuis zo ongeveer het aller liefste eet. Anouk en ik hebben de komkommers en wortels hier gevonden dus er komt al steeds meer groente binnen, yummie!

Tot over .. dagen!

Jullie zien de nieuwe blog wel verschijnen,

Liefs Linde

1. Monica:
    Sokken met badslippers.....
  2. Ome Ney:
    Gewoon terugprikken, hihi.
    X
  3. TD:
    22 mei 2017
    Last van ongedierte? Je kent het telefoonnummer van Rosan toch wel?
  4. Henriëtte...:
    22 mei 2017
    Wat een pech, maar toen je héél jong was moesten de muggen jou altijd hebben en hoe ver je ook bent ze vinden je toch...helaas voor jou.
    Leuk verhaal en field duty...een belevenis ..
    Succes komende 2 weken...
    Leuke foto's
  5. Marjolie (iet):
    Hallo Linde,
    Dank weer voor je interessante mailtjes
  6. Susanne:
    22 mei 2017
    Oh die muggen, het is dan iid het beste lange broek en lange mouwen en vooral badslippers met sokken. Lijkt me ook leuk field duty! Ook heel leerzaam denk ik. Geniet van de komkommers en wortels, zelfs Nick eet sla thuis
  7. Marjolie (iet):
    22 mei 2017
    Dank weer voor je interessante mailtjes. Het is ontzettend leuk om je te volgen, maar ik wil je ook even zeggen dat je erg leuk kunt schrijven!!! Moet je daar ook niet iets mee doen? Ik (wij) kijken alweer uit naar de volgende!! Dikke knuffel van ons. Ben en Iet.
  8. Marjolie (iet):
    22 mei 2017
    Vervolg er ging iets mis.
    Het is erg leuk om je te volgen, maar ik wil je ook even zeggen dat je erg leuk kunt schrijven!! Moet je daar ook niet iets mee doen? Knuffel Ben en Iet.
  9. Robby:
    22 mei 2017
    Prachtig verhaal weer maar geeft niks hoor dat je af en toe geen zin hebt om te schrijven, snap ik best wel...
    Gr Robby
  10. Ellen:
    22 mei 2017
    Hoi Linde, heel erg leuk weer om te lezen wat je de afgelopen dagen hebt meegemaakt. Je schrijft idd erg leuk! Wat gaaf achterop de motor de bergen in.
    En wat een schatje op de foto. Succes met alles. xxx
  11. Gaby:
    22 mei 2017
    Leuk weer een update te krijgen van je avontuur daar! Jammer dat de muggen je weten te vinden..maarja..kom je ook wel weer overheen..ik kijk alweer uit naar je volgende blog..
  12. Doortje van Bon:
    29 mei 2017
    Met veel belangstelling lees ik je reisverslag. Indrukken die je hele leven bij blijven. Linde ,sla ze op en blijf ervan genieten. Lieve groet Doortje