Boracay

7 juni 2017 - Boracay, Filipijnen

Hoihoi, was ik weer!

Vrijdag ochtend zijn we om 6 uur vertrokken naar Boracay om van een heerlijke week vakantie te genieten. Het was een lange trip, eerst met de auto en daarna nog een klein stukje met de boot.

Bij aankomst op Boracay werden we meteen geholpen door mannen die in ons hotel werken met onze bagage. Dat mag ook wel als je met 8 meiden een weekje weggaat... We hebben 3 kamers in een mooi resort, Casa Pilar beach resort Boracay. Handdoekenservice, een lekker bed, een warme douche en een wc die je kan doorspoelen is ineens extreem luxe..

Hier om de hoek van onze kamer is meteen al een prachtig wit strand, veel eettentjes, kleine kraampjes en een hele boel toeristen.

Gister ochtend zijn we wezen duiken. Eerst les, daarna midden in de zee. Om van de boot af te komen moest je jezelf van de rand naar achter gooien, iets wat ik nooit meer doe in mijn leven want ik dacht dat ik doodging. Helaas kon ik ook niet zo ver naar beneden want dat konden mijn oren niet aan. Wel heb ik mooie nemo's gezien, zeester, hele scholen met vissen en nog veel meer andere mooie dingen.

Na het duiken heb ik lekker geluncht met Anouk, want van dat duiken krijg je wel honger. Daarna zijn we nog even de markt af wezen struinen en compleet de weg kwijt geraakt, hahaha. Een middagdutje was ook nodig. In de avond hebben we gegeten en ben ik lekker vroeg naar bed gegaan.

Maandag hebben we een jungle tour gedaan, daar hebben we een grot bezocht. Daarna hebben we geluncht en zijn we diep in de bergen naar een waterval geweest. Het water was erg koud en helder. Ook ben ik van een rotsding afgesprongen het water in.

Gister hebben we een land tour gedaan. Eerst zijn we naar een ding geweest op een heuvel en met trappen omhoog, vanaf daar kon je kijken naar een prachtig uitzicht van heel Boracay! Hierna gingen we naar wilde dieren kijken in een soort mini dierentuin. Bij binnenkomst kregen we meteen papegaaien op ons, een op je arm en een op je hoofd of schouder. Ook was hier een enorme boa constrictor van 15 kilo. Bah wat was dat ding eng. Moest even al mijn moed bij elkaar rapen voor dat dat ding om mijn nek mocht, en toen ik hem eraf wilde vond die man het leuk om me even uit te lachen, ielllll. Ook hebben we een baby krokodil vastgehouden, die vond ik eigenlijk ook niet zo leuk. Na een bezoekje aan een heel mooi strand zijn we gaan lunchen en was de tour afgelopen!

Voor donderdag staat parasailen nog op de planning, daar heb ik heel veel zin in!

Bedankt weer voor het lezen,

Liefs Linde

1. Géke:
    7 juni 2017
    Jij maakt wat 'dingen' mee! Leuk hoor. Bedankt voor het verslag en nog veel plezier!
  2. TD:
    7 juni 2017
    Tjonge, wat maak jij daar allemaal mee!! Wat een geweldige tijd. Geniet er maar van.
    IK kijk nu al weer uit naar je volgende verslag.
  3. Dory:
    Hoi Lin,
    Wat spannend allemaal! En.... hoe heet die nemo?
    Dikke knuffel en genieten maar!!!!!
  4. Henriëtte...:
    Hé hoi!!
    Leuk om weer jouw belevenissen te lezen. Wat een andere wereld!!!
    Parasailen lijkt me ook een belevenis...benieuwd naar je verhaal hierover.
    Dikke kus mamsX
  5. Robby:
    7 juni 2017
    Nou linde wat een spannende dingen allemaal weer veel plezier nog de komende dagen in boracay...
    Gr Robby
  6. Ome Ney:
    Wow!!!! Lekker genieten!!!
  7. Gruson.:
    7 juni 2017
    wat een geweldige ervaring Linde.en leuk om dit te lezen.
    mooie reis verder groetjes uit Leidschendam
  8. Ellen:
    8 juni 2017
    Leuk hoor Linde een weekje vakantie en dat allemaal te beleven. Veel plezier nog! Gr.